اسلایدر

نیروی مغناطیسی، مهارت سخن گفتن را به بیماران سکته‌ای بازمی‌‌گرداند
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

محققان استرالیایی اعلام کردند، تحریک مغز از طریق آهن ربا و نیروی مغناطیسی کمک به بهبود مهارت زبان در بازماندگان سکته مغزی کمک می کند.
محققان دانشکده بهداشت علوم و توانبخشی دانشگاه کوئینزلند استرالیا اعلام کردند: آزمایشات انجام شده بر نجات یافته گان بیماران سکته مغزی، نشان داده این افراد پس از آنکه تحت تحریکات مغناطیسی قرار گرفتند، مهارت های زبانی در آنها به حد قابل توجهی بهبود یافته است.

این روش که به نام لاتین (Transcranial Magnetic Stimulation) TMS است، یک روش غیر تهاجمی است که با هدف گیری فعالیت مغز کمک به تسهیل سازماندهی مجدد بخشهای مغز می کند.

درمان TMS شامل، جاسازی یک کویل در سر شرکت کننده‌ها است که از این طریق، با استفاده از القای الکترومغناطیسی،جریان ضعیف الکتریکی در سر بیمار تحریک می شود.

تحقیق بر روی گروهی از بیماران سکته ای که 1 الی 6 سال پیش سکته کرده بودند نشان داد، 80 درصد بیماران که تحت معالجه با TMS قرار گرفتند، در مهارتهای گفتاری رشد و بهبود نشان داشته اند.
به گفته محققان، درمان از طریق TMS روشی سودمند و مطمئن برای بازیابی گفتار در بیماران سکته مغزی است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, :: 23:16
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.